donderdag, juni 09, 2005

Bored at work

Het zal me aan mijn teennagel roesten wanneer u dit tijdens de kantooruren leest op een PC of laptop die uw werkgever u gul (nou ja) ter beschikking heeft gesteld. Weet wel dat u op dit eigenste ogenblik tot een trendy doelgroep voor e-marketeers behoort. U bent immers onbewust èn onbezoldigd lid van het BWN, het wereldwijde Bored at Work Network. Even eerlijk: herkent u zich in het profiel dat in de aangeboden links wordt geschetst ?

Te mijner verdediging kan ik aanvoeren dat het Internet nu eenmaal mijn werkplek is. En mocht mijn werkgever me voor mijn eindeloze en soms doelloze surfsessies willen straffen, dan loert zelfkastijding om de hoek.

Het plichtmatig bezoeken van sommige nieuwssites grenst soms ook wel aan zelfkwelling, hoor. Getuige daarvan de onderstaande screendump van het Nieuwsblad, één van de drukst bezochte nieuwsstekken tussen Veurne en Maaseik. Van een verbijsterend laag niveau, le plat pays waardig. En toch weer niet, terugdenkend aan die sluwe e-marketeers van hierboven. Opgeleukte pipi- en kakataal voor verveelde kantoorpikken, driftig op zoek naar hun dagelijkse dosis tet en lul. Van “Penisval moet verkrachters afschrikken” over “Talent voor vrouwelijk orgasme is genetisch bepaald” naar “Vijftien keer in Playboy, da’s een record hoor !” Knap vermoeiend, als je het mij vraagt.

Maar dan stoot je onverhoeds op een artikel dat wél op je lachspieren inhakt. Paljas van dienst: nog maar eens Karel De Gucht ! Congo, Nederland, China, het maakt niet uit: alles en iedereen moet wijken voor het ego van Karel waarvan de omvang stilaan een eigen postcode rechtvaardigt.

Karel, you made my day !

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage