Union Suspecte
Chokri Ben Chikha is een Tunesiër uit Blankenberge. Spreekt perfect Nederlands. Meer nog: heeft samen met zijn oudere broer (tussen haakjes: licentiaat in de geschiedenis) een nogal turbulent theatergezelschap opgericht dat vorig jaar de Louis Paul Boon prijs in de wacht sleepte en dat intussen ook door de Vlaamse Gemeenschap wordt gesubsidieerd. Union Suspecte. Kan het mooier qua integratieverhaal ?
Niet volgens het Vlaams Belang. Uiteraard niet. Daar hebben ze een broertje dood aan perfect geïntegreerde allochtonen, zeker wanneer het moslims zijn. Immers: wég vijand, wég bestaansreden. En nu heeft Chokri Ben Chikha ook nog de toorn opgewekt van een occulte bende ultrakatholieke kwezels en, bij logische uitbreiding, moslimhaters. Deze falanx van fanatici opereert onder de naam “België en Christenheid” en roept - onder meer via haar pathetische webstek – op tot acties tegen alles wat de reinheid van België en Kerk dreigt te bezoedelen. Zoals, bijvoorbeeld, de affiche van “Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen”, de nieuwste productie van Union Suspecte die vorige week in Brussel haar première beleefde. En die tot op zekere hoogte werd verstoord door deze zelfverklaarde Verdedigers van de Eer van de Heilige Maagd.
Schitterende affiche, vol geladen symboliek. Kan er persoonlijk niets aanstootgevends in vinden. Onze relifundi’s struikelen vooral over het feit dat de madonna (i) gesluierd is, (ii) overduidelijke allochtone trekjes vertoont en (iii) zich frontaal helemaal blootgeeft. Waarmee ze zich onmiddellijk ontmaskeren als een bende preutse retards van wie het denkraam probleemloos in een luciferdoosje past. Maria wás Joods, en Joden zijn semieten. Zoals de meeste Arabieren, overigens. De Maria op de affiche staat qua uiterlijk en klederdracht dan ook véél dichter bij de ware Maria dan al die piëteitsvolle madonnabeeldjes die onze kerken sieren. En die blote borsten dan ? Très naturel, en bovendien niet ongebruikelijk in de katholieke iconografie. Zie bijgaande afbeelding, of klik op deze link voor een veelzeggende diavoorstelling.
Of hoe een perfect geïntegreerd Tunesiër al die autochtone pilaarbijters een historisch poepje laat ruiken. Hoe intelligent Chokri Ben Chikha wel is, mag blijken uit het onderstaande citaat (interview Deng, juli 2005):
“Theo Van Gogh was geen slachtoffer, net zo min als Pim Fortuyn dat was. Geen van beiden leverden een positieve bijdrage tot het publieke debat. En dat doen de fundamentalistische moslims ook niet.”
Union Suspecte toert momenteel door Vlaanderen. Ik geef maar een voorzet, hem binnenkoppen moet ú, met dat weldenkende hoofd op uw schouders.
Niet volgens het Vlaams Belang. Uiteraard niet. Daar hebben ze een broertje dood aan perfect geïntegreerde allochtonen, zeker wanneer het moslims zijn. Immers: wég vijand, wég bestaansreden. En nu heeft Chokri Ben Chikha ook nog de toorn opgewekt van een occulte bende ultrakatholieke kwezels en, bij logische uitbreiding, moslimhaters. Deze falanx van fanatici opereert onder de naam “België en Christenheid” en roept - onder meer via haar pathetische webstek – op tot acties tegen alles wat de reinheid van België en Kerk dreigt te bezoedelen. Zoals, bijvoorbeeld, de affiche van “Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen”, de nieuwste productie van Union Suspecte die vorige week in Brussel haar première beleefde. En die tot op zekere hoogte werd verstoord door deze zelfverklaarde Verdedigers van de Eer van de Heilige Maagd.
Schitterende affiche, vol geladen symboliek. Kan er persoonlijk niets aanstootgevends in vinden. Onze relifundi’s struikelen vooral over het feit dat de madonna (i) gesluierd is, (ii) overduidelijke allochtone trekjes vertoont en (iii) zich frontaal helemaal blootgeeft. Waarmee ze zich onmiddellijk ontmaskeren als een bende preutse retards van wie het denkraam probleemloos in een luciferdoosje past. Maria wás Joods, en Joden zijn semieten. Zoals de meeste Arabieren, overigens. De Maria op de affiche staat qua uiterlijk en klederdracht dan ook véél dichter bij de ware Maria dan al die piëteitsvolle madonnabeeldjes die onze kerken sieren. En die blote borsten dan ? Très naturel, en bovendien niet ongebruikelijk in de katholieke iconografie. Zie bijgaande afbeelding, of klik op deze link voor een veelzeggende diavoorstelling.
Of hoe een perfect geïntegreerd Tunesiër al die autochtone pilaarbijters een historisch poepje laat ruiken. Hoe intelligent Chokri Ben Chikha wel is, mag blijken uit het onderstaande citaat (interview Deng, juli 2005):
“Theo Van Gogh was geen slachtoffer, net zo min als Pim Fortuyn dat was. Geen van beiden leverden een positieve bijdrage tot het publieke debat. En dat doen de fundamentalistische moslims ook niet.”
Union Suspecte toert momenteel door Vlaanderen. Ik geef maar een voorzet, hem binnenkoppen moet ú, met dat weldenkende hoofd op uw schouders.
6 reacties:
Ik kan u verzekeren dat Maria ook kan dansen, en Spaans spreekt!
María, llena de gracia y ritmo !
Mati, je mag er zeker van zijn dat een dergelijke affiche (met een andere titel uiteraard) hier in Griekenland ook de gemoederen zou doen ophitsen.
Tja Bruno, Grieken zijn over het algemeen wel wat preutser dan westerlingen. Ik kan me de storm van verontwaardiging levendig voorstellen, mocht een dergelijke affiche in Athene tegen de muur hangen. H Παρθένος γυμνή = βλασφημία !
Alleh, dus iemand die vermoord wordt omdat hij geen positieve bijdrage tot het debat levert, is dus geen slachtoffer ?
Mooi zo, met een doelbewuste provocatie als die poster levert onze sympathieke theater maker van Marokaanse origine eigenlijk ook geen positieve bijdrage tot het debat, kan er een katholieke extremist opstaan en ook deze niet positief bijdragende debatist uit het debat verwijderen ?
David, moord is nooit goed te praten, om welke reden ook. Onze Tunesische theatermaker heeft de moord op Van Gogh ook scherp veroordeeld. Zoals iedereen met een beetje gezond verstand zou doen.
Een reactie posten
Aanmelden bij Reacties posten [Atom]
<< Homepage